Σαράποβα:Το story των δισεκατομμυρίων και το ντόπινγκ

 

Η Μαρία Σαράποβα που σόκαρε τον κόσμο του τένις ανακοινώνοντας χθες ότι δεν κατάφερε νa περάσει τις εξετάσεις ντόπινγκ

Η Μαρία Σαράποβα που σόκαρε τον κόσμο του τένις ανακοινώνοντας χθες ότι δεν κατάφερε νa περάσει τις εξετάσεις ντόπινγκ για το Αυστραλιανό Open, κινδυνεύει να χάσει ετήσια κέρδη ύψους… 30 εκατ. δολαρίων.

Κατά την διάρκεια συνέντευξης τύπου, η Σαράποβα διευκρίνισε ότι τα τελευταία δέκα χρόνια παίρνει την ουσία Meldonium, καθώς η οικογένειά της έχει βαρύ ιατρικό ιστορικό με τον σακχαρώδη διαβήτη. Το συγκεκριμένο σκεύασμα δεν περιλαμβανόταν όλα αυτά τα χρόνια στην λίστα με τις απαγορευμένες ουσίας για τους αθλητές. Ομως εντάχθηκε στη σχετική λίστα την 1η Ιανουαρίου, και οι εξετάσεις στις οποίες υποβλήθηκε πρόσφατα εντόπισαν την συγκεκριμένη ουσία.

«Στην μακρόχρονη καριέρα μου ήμουν ανοικτή και τίμια για πολλά πράγματα. Κάθε μέρα φέρομαι με μεγάλη ευθύνη και επαγγελματισμό. Εκανα ένα τεράστιο λάθος. Τεράστιο λάθος! Απογοήτευσα τους υποστηρικτές του. Απογοήτευσα το άθλημα το οποίο ακολουθούσα από τα 4 μου χρόνια» είπε η Σαράποβα.

Τα δύσκολα παιδικά χρόνια και τα δισεκατομμύρια

Το αστέρι του τένις με τις αναλογίες μοντέλου, παραμένει η πιο ακριβοπληρωμένη αθλήτρια στον κόσμο σύμφωνα με το περιοδικό Forbes, για την ακρίβεια για 11η συνεχόμενη χρονιά. Η 28χρονη Σαραπόβα (γίνεται 29 τον Απρίλιο) κέρδισε από τον Ιούνιο του 2014 μέχρι τον Ιούνιο του 2015 29.700.000 δολάρια.

Ζει σε μία παραλιακή βίλα στο Λος Αντζελες, οδηγεί Porsche και υπεραγαπάει τον «κολλητό» της, Ντόλτσε, ένα Πομεράνιαν που τη συντροφεύει σχεδόν παντού.

Ωστόσο, μεγάλωσε δύσκολα. Οι γονείς της έφυγαν για το Νιαγκάν της Σιβηρίας, τέσσερις μήνες μετά από το πυρηνικό ατύχημα στο Τσέρνομπιλ, καθώς ανησυχούσαν για τα επίπεδα της ραδιενέργειας στο Γκόμελ, την πόλη που ζούσαν έως τότε.

Στη συνέχεια μετακόμισαν αρκετές φορές σε διάφορες περιοχές της Ρωσίας μέχρι τη στιγμή που η 6χρονη τότε Μαρία, κέρδισε την προσοχή της Μαρτίνα Ναβρατίλοβα, σε ένα κορτ στο Σότσι. Η θρυλική τενίστρια της πρότεινε αμέσως να πάει στην ακαδημία Nick Bollettieri στη Φλόριντα.

«Το μόνο που θυμάμαι είναι να πακετάρω τα βιβλία μου», έχει πει η Σαράποβα σε ένα ντοκιμαντέρ του ESPN για την παιδική της ηλικία. Η μητέρα της δεν εξασφάλισε βίζα, οπότε η Σαράποβα και ο πατέρας της, Γιούρι, ξεκίνησαν οι δυο τους τη νέα τους ζωή. Κατά την εφηβεία της, ο πατέρας της έκανε αρκετές δουλειές παράλληλα, για να πληρώνει τα δίδακτρα στην ακαδημία. Εξαιτίας του προγράμματός του, σπανίως βλέπονταν κατά τη διάρκεια της ημέρας, με εκείνον να της αφήνει έτοιμα γεύμα στο σπίτι. «Πέρασα αρκετό χρόνο μόνη μου», έχει πει.Στις αρχές του 2000 και μόλις στα 17 της, κέρδισε την Γουίλιαμς στον τελικό του 2004 στο Γουίμπλεντον και ακολούθησε σύντομα ένας τίτλος στο Αμερικανικό Open. Από τότε κέρδισε μία το Αυστραλιανό Οπεν, δύο φορές το Ρολάν Γκαρός, φτάνοντας στα πέντε Γκραν Σλαμ. Σε ότι αφορά όμως τα έσοδα, είναι η πιο ακριβοπληρωμένη αθλήτρια στον κόσμο και 26η αν συμπεριληφθούν στη λίστα και οι άντρες αθλητές…

Εχει κερδίσει 36,8 εκατ. δολάρια σε χρηματικά έπαθλα κατά τη διάρκεια της καριέρας της, η οποία βρίσκεται στη δεύτερη θέση όλων των εποχών, αλλά τα πραγματικά πολλά χρήματα τα έχει κερδίσει εκτός… γηπέδου. Περισσότερα από $ 200 εκατομμύρια έχουν εισρεύσει στους λογαριασμούς της κατά τη διάρκεια της καριέρας της από συνεργασίες-χορηγούς, εμφανίσεις, δικαιώματα, κτλ.

Χορηγοί… βουνό και η «τύχη» της με την Porsche

Το 2004, όταν κέρδισε το Wimbledon, είχε μόνο δύο συμβόλαια, με την Nike και την Prince. Γρήγορα όμως έγινε το αγαπημένο παιδί των εταιρειών, υπογράφοντας συμφωνίες με την Canon, τη Motorola, την Colgate-Palmolive και άλλες. Η αξία της συμφωνίας της με τη Nike διπλασιάστηκε. Και ακολούθησαν άλλα συμβόλαια με τη Land Rover, την PepsiCo και την Sony, ενώ τα σημερινά της deals περιλαμβάνουν την American Express, την Avon, την Evian, την Head, την Nike, την Porsche και την Tag Heuer, αποφέροντάς της σχεδόν 30 εκατ. δολ. Ετησίως.

Η συνεργασία της με την Porsche «έσκασε» εντελώς τυχαία…Μετά από το τουρνουά Indian Wells από το οποίο αποχώρισε νωρίτερα από ότι θα ήθελε, το Μάρτιο, η Σαράποβα βρέθηκε σε ένα κοκτέιλ πάρτι της Porsche, για δεύτερη χρονιά και έφτασε με ένα μαύρο Panamera που οδηγούσε ο άνθρωπος που την εκπροσωπεί από τα 12 της χρόνια, ο μάνατζερ της Μαξ Ειζενμπαντ.

Μόλις βγήκε, άγγιξε το αυτοκίνητο τρυφερά, για τους φωτογράφους, μοιάζοντας με μοντέλο σε έκθεση αυτοκινήτου. Φεύγοντας δηλώνει ότι ήταν φαν της Porsche. «Λατρεύω την αίσθηση ενός σπορ αυτοκινήτου», λέει. Μία εβδομάδα αργότερα, έχοντας αρκετό ελεύθερο χρόνο, δημοσιεύει στο Twitter μία φωτογραφία στην οποία κάθεται πίσω από το τιμόνι μίας Porsche, την οποία είδαν οι 1,58 εκατομμύρια followers της.

Η ομορφιά της δεν είναι ο μόνος λόγος που την «προσέλαβαν», λέει η επικεφαλής μάρκετινγκ της Porsche, Βικτόρια Βόλραπ. Η εταιρεία είναι η πιο επικερδής αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, αλλά το 85% των πελατών της είναι άνδρες. Για χρόνια, αναζητούν τον τρόπο να πουλήσουν και στις γυναίκες, έτσι επιστράτευσαν μία σπουδαία αθλήτρια που ελπίζουν ότι θα εξισορροπήσει αυτή τη φυλετική ανισορροπία.