Αντίστροφη μέτρηση για το GP Μονακό

Κάθε χρόνο, την εβδομάδα διεξαγωγής , το Monaco αποτελεί το σημείο συνάντησης jet set,

Πρόκειται για τον πιο διάσημο αγώνα της Formula 1, αυτόν που όλοι οι πιλότοι θέλουν να νικήσουν. Χαρακτηρίζεται ως το στολίδι του Πρωταθλήματος και όχι άδικα.

Κάθε χρόνο, την εβδομάδα διεξαγωγής του αγώνα, το Monaco αποτελεί το σημείο συνάντησης του διεθνούς jet set, αλλά και των μεγάλων χορηγών που προσπαθούν να «κλέψουν» λίγη από τη λάμψη του αγώνα.

Oι στενοί δρόμοι και οι πολλές στροφές καθιστούν το συγκεκριμένο GP ως το δυσκολότερο του Πρωταθλήματος. Οι πιλότοι θα πρέπει να είναι απόλυτα συγκεντρωμένοι καθ’ όλη τη διάρκειά του, αφού το παραμικρό λάθος κοστίζει. Περιθώρια για προσπεράσματα δεν υπάρχουν και για τον λόγο αυτό καθοριστικό ρόλο παίζουν οι κατατακτήριες δοκιμές.

Όσον αφορά στα μονοθέσια, αυτά με το καλύτερο στήσιμο έχουν το πλεονέκτημα καθώς σε αυτόν τον αγώνα δεν παίζει τόσο μεγάλο ρόλο η δύναμη του κινητήρα. Κλειδί και η απόδοση των ελαστικών καθώς υπάρχει η ιδιαιτερότητα ότι ο αγώνας διεξάγεται σε δρόμους πόλης.

Τα παλιά χρόνια, τότε που οι πιλότοι έπρεπε να χρησιμοποιούν λεβιέ για να αλλάζουν ταχύτητες, σε κάθε γύρο έκαναν περίπου 60 αλλαγές ταχυτήτων (τόσες αλλαγές υπολογίζεται ότι γίνονται και σήμερα, αλλά οι συνθήκες δεν έχουν καμία σχέση με τότε)! Στο τέλος του αγώνα τα χέρια τους ήταν γεμάτα πληγές και φουσκάλες…

Στις περιγραφές τους οι πιλότοι τονίζουν ότι η διαδρομή του Πριγκιπάτου είναι ιδιαίτερα απαιτητική και δύσκολη όχι τόσο σωματικά, όσο πνευματικά.

ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΟΔΗΓΩΝ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΑΣΤΩΝ

«Αν δεν έχεις ένα καλά ισορροπημένο μονοθέσιο, το Monaco γίνεται πολύ δύσκολο. Χρειάζεσαι ένα ομαλό, ευκολοδήγητο μονοθέσιο καθώς η πίστα είναι πολύ στενή και πολλές ανωμαλίες στο οδόστρωμα. Είναι μια διαδρομή γεμάτη στροφές και χρειάζεσαι πολύ κάθετη δύναμη, αλλά προτεραιότητα στο set-up είναι να βεβαιωθείς ότι θα έχεις ένα άνετο, ευκολοδήγητο και προβλέψιμο μονοθέσιο ιδιαίτερα κατά τα περάσματα από τα κερμπς και τις ανωμαλίες του οδοστρώματος», αναφέρουν χαρακτηριστικά.

Ως είθισται οι ελεύθερες δοκιμές διεξάγονται Πέμπτη και όχι Παρασκευή όπως συμβαίνει στους υπόλοιπους αγώνες του Πρωταθλήματος.

Το πρώτο GP διεξήχθη στις 21 Μαϊου του 1950 και νικητής ήταν ο σπουδαίος Juan Manuel Fangio (Alfa Romeo).

Η ΠΙΣΤΑ ΥΠΟ ΤΟ ΠΡΙΣΜΑ ΤΩΝ ΕΛΑΣΤΙΚΩΝ

• Η διαδρομή έχει ελάχιστη πρόσφυση ενώ ταυτόχρονα το κράτημα στο οδόστρωμα βελτιώνεται θεαματικά κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου.

• Οι ομάδες χρησιμοποιούν μέγιστη κλίση στις αεροτομές ώστε να «πιέσουν» το μονοθέσιο στην πίστα όσο το δυνατόν περισσότερο.

• Η φθορά και η πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης είναι η χαμηλότερη που έχουμε μέσα στη χρονιά οπότε είναι πιθανή η στρατηγική ενός πιτ στοπ ακόμη και με τις πιο μαλακές γόμες.

• Στη χάραξη της τακτικής πρέπει να ληφθεί υπόψη ότι υπάρχει μεγάλη πιθανότητα εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας και ότι τα προσπεράσματα είναι πολύ δύσκολα.

• Καθώς οι ομάδες δεν έχουν ως τώρα πολλά αντιπροσωπευτικά δεδομένα από την πάρα πολύ μαλακή γόμα, οι ελεύθερες δοκιμές της Πέμπτης είναι καθοριστικές.

• Δεδομένου ότι η μέση ωριαία ταχύτητα είναι η χαμηλότερη της χρονιάς, η προθέρμανση των ελαστικών αποτελεί κλειδί για την μεγιστοποίηση της απόδοσής τους.

• Μπορεί να δούμε αγώνα με πολλά πιτ στοπ στο Μονακό αυτό εξαρτάται από την φθορά και την πτώση στην απόδοση λόγω υπερθέρμανσης της πάρα πολύ μαλακής γόμας.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΕΣ ΓΟΜΕΣ

• Κίτρινη, μαλακή: Είναι ασυνήθιστο αλλά πρόκειται για την πιο σκληρή γόμα που διατίθεται αυτό το Σαββατοκύριακο. Δεν επιλέχθηκαν πολλά σετ.

• Κόκκινη, πολύ μαλακή: Η πιο διαδεδομένη επιλογή για τον αγώνα, είναι ικανή να διανύσει μεγάλες αποστάσεις στο Μονακό.

• Μωβ, πάρα πολύ μαλακή: Επιλέχθηκε από πολλές ομάδες, είναι η σίγουρη επιλογή για τις δοκιμές και θα την δούμε και στον αγώνα.

ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΠΕΡΣΙ (2015)

• Νικητής: Rosberg (ένα pit stop: εκκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα και έβαλε τη μαλακή στον 37ο από τους 66 συνολικά γύρους).

• Η καλύτερη θέση με εναλλακτική στρατηγική: Hamilton, 2ος, δυο pit stops. Οδηγούσε την κούρσα όταν μπήκε και έβαλε ένα νέο σετ πολύ μαλακής γόμας υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας προς το τέλος του αγώνα. Μετέπειτα παραδέχτηκε πως αυτό μάλλον ήταν λάθος.

• Η πλειοψηφία των οδηγών πραγματοποίησε ένα pit stop, συμπεριλαμβανομένου του Sainz που εκκίνησε τελευταίος και τερμάτισε 10ος.

Η ΑΠΟΨΗ ΤΟΥ PAUL HEMBERY (ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ PIRELLI)

«Στο Monte Carlo θα εμφανιστεί για πρώτη φορά η νέα πάρα πολύ μαλακή γόμα με το μωβ σιρίτι. Προσφέρει τη μέγιστη απόδοση και τεχνολογία που έχουμε διαθέσιμη σε μια γόμα. Πολλές ομάδες επέλεξαν αρκετά σετ απ’ αυτή τη γόμα, δείχνοντας ότι δεν είναι κατάλληλη μόνο για δοκιμές αλλά και για αγώνα. Καθώς οι συνθήκες στο Monaco είναι μοναδικές και το χρονοδιάγραμμα των ομάδων συγκεκριμένο, όλοι θα προσπαθήσουν να διαβάσουν τα χαρακτηριστικά της νέας πάρα πολύ μαλακής γόμας στις ελεύθερες δοκιμές. Τότε μόνο θα έχουν μια ξεκάθαρη εικόνα για τις επιλογές στρατηγικής αγώνα μολονότι λόγω της δυσκολίας στα προσπεράσματα οι οδηγοί προτιμούν να ελαχιστοποιούν τις επισκέψεις στα pit».

ΜΕ ΤΗ ΓΛΩΣΣΑ ΤΩΝ ΑΡΙΘΜΩΝ

Aπό τους εν ενεργεία πιλότους ο Nico Rosberg είναι ο πιο πετυχημένος στο Πριγκιπάτο μετρώντας τρεις συνεχόμενες νίκες. Δύο νίκες έχει ο Fernando Alonso και από μία οι: Sebastian Vettel (2011), Jenson Button (2009), Lewis Hamilton (2008), Kimi Raikkonen (2005).

Ο πιλότος που έχει συνδέσει το όνομά του με το Πριγκιπάτο είναι ο αείμνηστος Αyrton Senna που έχει πετύχει έξι νίκες, ενώ έχει ξεκινήσει πέντε φορές από την pole position.

Όσον αφορά στις ομάδες, η McLaren είναι η πολυνίκης στο Πριγκιπάτο, με 15 νίκες (1984, 1985, 1986, 1988, 1989, 1990, 1991, 1992, 1993, 1998, 2000, 2002, 2005, 2007, 2008) και ακολουθεί η Ferrari με 8 (1955, 1975, 1976, 1979, 1981, 1997, 1999, 2001).

7 νίκες έχει η παλιά Lotus (1960, 1961, 1968, 1969, 1970, 1974, 1987) και από τρεις η Williams, η Red Bull και η Mercedes.

Πολύ σημαντικό ρόλο στο Πριγκιπάτο παίζει η εκκίνηση από την πρώτη σειρά του γκριντ. Σημειώστε ότι σε 27 περιπτώσεις από το 1950 έως σήμερα νικητής έχει αναδειχθεί νικητής ο πιλότος που ξεκίνησε από την pole position και 14 αυτός που ξεκίνησε από τη 2η θέση. Από το 2000 και έπειτα η pole έχει δώσει τη νίκη σε 10 περιπτώσεις.

ΟΙ ΝΙΚΗΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ 1980 ΚΑΙ ΕΠΕΙΤΑ

2015: Nico Rosberg (Mercedes)

2014: Nico Rosberg (Mercedes)

2013: Nico Rosberg (Mercedes)

2012: Mark Webber (Red Bull Racing)

2011: Sebastian Vettel (Red Bull Racing)

2010: Mark Webber (Red Bull Racing)

2009: Jenson Button (Brawn GP Mercedes)

2008: Lewis Hamilton (McLaren Mercedes)

2007: Fernando Alonso (Renault)

2006: Fernando Alonso (Renault)

2005: Kimi Raikkonen (McLaren Mercedes)

2004: Jarno Trulli (Renault)

2003: Juan Pablo Montoya (Williams BMW)

2002: David Coulthard (McLaren Mercedes)

2001: Michael Schumacher (Ferrari)

2000: David Coulthard (McLaren Mercedes)

1999: Michael Schumacher (Ferrari)

1998: Mika Hakkinen (McLaren Mercedes)

1997: Michael Schumacher (Ferrari)

1996: Olivier Panis (Ligier Mugen-Honda)

1995: Michael Schumacher (Benetton Renault)

1994: Michael Schumacher (Benetton Ford)

1993: Ayrton Senna (McLaren Ford)

1992: Ayrton Senna (McLaren Honda)

1991: Ayrton Senna (McLaren Honda)

1990: Ayrton Senna (McLaren Honda)

1989: Ayrton Senna (McLaren Honda)

1988: Alain Prost (McLaren Honda)

1987: Ayrton Senna (Lotus Honda)

1986: Alain Prost (McLaren TAG)

1985: Alain Prost (McLaren TAG)

1984: Alain Prost (McLaren TAG)

1983: Keke Rosberg (Williams Ford)

1982: Riccardo Patrese (Brabham Ford)

1981: Gilles Villeneuve (Ferrari)

1980: Carlos Reutemann (Williams Ford)