Εντυπωσιακό το φετινό Σαλόνι Αυτοκινήτων της Γενεύης

Στην 89η Διεθνή Έκθεση, οι επισκέπτες έχουν την ευκαιρία να δουν από κοντά τα νέα ηλεκτρικά και υβριδικά αυτοκίνητα τα οποία αποτελούν την πιο σημαντική προσπάθεια της αυτοκινητοβιομηχανίας να κινηθεί με μεγαλύτερο σεβασμό απέναντι στο περιβάλλον

 

Όπως ανακοινώθηκε από τους διοργανωτές της ελβετικής έκθεσης, φέτος έχουν δηλώσει συμμετοχή 70 εκθέτες για να παρουσιάσουν τα τελευταία τους μοντέλα και τις εξελίξεις στη τεχνολογία των αυτοκινήτων.
Η Ferrari παρουσίασε τη νέα F8 Tributo η οποία αντικαθιστά την 488 GTB και φορά τον ισχυρότερο V8 στην ιστορία της φίρμας με απόδοση 720 PS (!) Ο υπερτροφοδοτούμενος V8 κινητήρας 3,9 λίτρων της (ο οποίος έχει τιμηθεί με το βραβείο «Best Engine» στα International Engine of the Year Awards το 2016, 2017 και 2018) αποδίδει πλέον 720 PS στις 8.000 rpm και 78,5 kgm στις 3.250 rpm, είναι δηλαδή ισχυρότερος κατά +50 PS και με σε σύγκριση με την 488 GTB, ισοφαρίζοντας την 488 Pista. Όσο για το βάρος της νέας Ferrari, αυτό φτάνει τα 1330 kg, δηλαδή -40kg ελαφρύτερη από τον προκάτοχό της και +50 kg βαρύτερη από την Pista. Η νέα F8 Tributo Η Lamborghini παρουσιάζει την Huracan Evo Spyder, μια ανοιχτή έκδοση της Huracan. Το μοντέλο εξοπλίζεται με τον ατμοσφαιρικό V10 κινητήρα 5,2 λίτρων που αποδίδει 640 PS στις 8.000 rpm και 61,1 kgm ροπής στις 6.500 rpm και συνεργάζεται με κιβώτιο σχέσεων. Το βάρος των 1.542 kg (+120 kg σε σύγκριση με την Coupe) σημαίνει πως η αναλογία κιλών ανά ίππο είναι 2,41 kg/hp (έναντι 2,22 kg/h της Coupe). Έτσι, η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 3,1″ (+0,2 πιο αργά σε σύγκριση με την κλειστή έκδοση), το 0-200 km/h απαιτεί 9,3″ και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 325 km/h. Το Huracan Evo Spyder της Lamborghini Η Audi παρουσιάζει υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων Q5, A6, A7 Sportback και A8, με ηλεκτρική αυτονομία που ξεπερνά τα 40 χιλιόμετρα στο νέο κύκλο μέτρησης κατά WLTP.40-50 χιλιόμετρα, ενώ παράλληλα υπάρχει και η δυνατότητα κίνησης με καύσιμο, άρα απώλεια άγχους για το πως θα κινηθεί ο οδηγός μακριά από την πόλη. Τα plug-in υβριδικά (PHEV) είναι το επόμενο κεφάλαιο στη στρατηγική της Audi γύρω από την ηλεκτροκίνηση και θα είναι διαθέσιμα για παραγγελία μέσα στο 2019. Οι υβριδικές εκδόσεις των μοντέλων Q5, A6, A7 Sportback και A8 της Audi Η Nissan παρουσιάζει ένα ηλεκτροκίνητο πρωτότυπο crossover, που ακούει στο κωδικό όνομα IMq και το οποίο για πολλούς αποτελεί μια πρώτη ιδέα για το πώς θα μπορούσε να είναι το μελλοντικό Qashqai. Η Nissan δήλωσε ότι το IMq ενσωμάτωσε το μέλλον της Ευφυούς Κινητικότητας (Intelligent Mobility) δίχως να προχωρήσει σε αποκάλυψη περισσότερων λεπτομερειών για το τεχνικό υπόβαθρο του πρωτότυπου, πέραν του γεγονότος βέβαια ότι πρόκειται για ένα αμιγώς ηλεκτροκίνητο όχημα που «υπακούει» και στις τεχνολογίες της αυτόνομης οδήγησης. Το νέο Peugeot 208 θα είναι από τις βασικές ατραξιόν του εφετινού του Σαλονιού Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το νέο 208 θα έχει και μια ηλεκτρική έκδοση με αυτονομία 340 km κατά WLTP. Η Peugeot έχει αναβαθμίσει πλήρως το μοντέλο προσθέτοντας τεχνολογία και υλικά που βρίσκονται πιο συχνά στα ακριβότερα μοντέλα της μάρκας, όπως τα 508 και 5008. Το νέο Peugeot 208 Η Alfa Romeo παρουσιάζει το νέο C-SUV που θα τεθεί αντιμέτωπο με την BMW X2 και την Mercedes GLA. Το νέο C-SUV θα βασίζεται στο πλαίσιο του Jeep Compass, άρα θα προσφέρεται σαν προσθιοκίνητο και τετρακίνητο ενώ οι κινητήρες θα είναι κατά πάσα πιθανότητα οι νέοι Turbo Fire Fly που είδαμε στην ανανεωμένη έκδοση του Fiat 500X. Το νέο C-SUV της Alfa Romeo Ο Anton Piech, ο γιος του Ferdinand Piech, του πρώην προέδρου της VW, μαζί με τον Rea Stark Rajcic, έχουν ιδρύσει την Piech Automotive AG, με την εταιρία να μας δείχνει το πρώτο της αυτοκίνητο, το Piech Mark Zero. Το βάρος του αναμένεται κοντά στα 1.800 κιλά, με το μοντέλο να βασίζεται σε μια νέα αρθρωτή πλατφόρμα, με τις μπαταρίες να είναι τοποθετημένες κατά μήκος του τούνελ μετάδοσης και του πίσω άξονα. To Piech Mark Zero Το ηλεκτρικό sportscar υιοθετεί τις κλασικές για την κατηγορία στην οποία επιθυμεί να ανήκει, αναλογίες με το μακρύ καπό και την κοντή «ουρά», αντλώντας προφανή έμπνευση από μοντέλα όπως η Aston Martin DB9 και η Alfa Romeo 8C. Σε ό,τι αφορά τις προδιαγραφές του, σύμφωνα με τις πρώτες συστάσεις, το Mark Zero θα είναι αμιγώς ηλεκτροκίνητο και υπόσχεται να προσφέρει αυτονομία 500 χλμ. βάσει WLTP χάρη στην ιδιαίτερη έμφαση που έχει δοθεί στο σχεδιασμό των υποσυστημάτων που συνοδεύουν τις μπαταρίες