GP Αζερμπαϊτζάν: Στους δρόμους του Μπακού

Για 2η συνεχή χρονιά θα διοργανωθεί αγώνας F1

 

Αρκετοί είναι αυτοί που θεωρούν ότι η διαδρομή στο Μπακού αποτελεί συνδυασμό αυτής στο Μονακό με αυτής στη Μόντσα! Πράγματι υπάρχουν σημεία πιο στενά από το Μόντε Κάρλο και μια ευθεία 2.2km όπου τα μονοθέσια ξεπερνούν τα 375km/h.

Ο αγώνας στους δρόμους της πρωτεύουσας του Αζερμπαϊτζάν είναι ο νεότερος προορισμός στο πρόγραμμα της F1. Διεξήχθη αγώνας για πρώτη φορά εκεί πέρυσι. Κέρδισε πραγματοποιώντας μόνο μια στάση για αλλαγή ελαστικών ο οδηγός της Mercedes και πρωταθλητής μετέπειτα Νίκο Ρόσμπεργκ. Στη 2η θέση τερμάτισε ο Φέτελ ενώ τρίτος ήταν ο Πέρεζ με τη Force India.



Το περσινό βάθρο στο Μπακού
: Φέτελ, Ρόσμπεργκ, Πέρεζ

Πέρυσι ο αγώνας ονομάζονταν GP Ευρώπης, φέτος ονομάζεται GP Αζερμπαϊτζάν. Το Μπακού, πρωτεύουσα του Αζερμπαϊτζάν, βρίσκεται στο δυτικό άκρο της Κασπίας Θάλασσας. Πρόκειται για παραθαλάσσια πόλη με δυο εκατομμύρια κατοίκους. Οι Αζέροι έχουν αποφασίσει να βάλουν την πρωτεύουσά τους στον παγκόσμιο χάρτη. Έχουν χρήματα (σ.σ: φυσικό αέριο, πετρέλαιο, ορυκτός πλούτος) αλλά και βούληση. Το Μπακού διοργάνωσε πρόπερσι τους πρώτους Ευρωπαϊκούς αγώνες ενώ έχει αναλάβει και άλλες υψηλού επιπέδου αθλητικές οργανώσεις. Η πόλη που βρίσκεται 25 μέτρα κάτω από την επιφάνεια της θάλασσας αποτελεί μια πετυχημένη μίξη ανάμεσα στο παλιό και το καινούργιο. Υπάρχουν κτίρια ιδιαίτερης αρχιτεκτονικής όπως το Flame Towers, οι 3 πύργοι που θυμίζουν φλόγες και παραπέμπουν στην τοπική ιστορία. Επίσης ο πύργος τηλεπικοινωνιών που χτίστηκε το 1996. Από το 1999 που μπήκε στο καλεντάρι της F1 το GP της Μαλαισίας (σ.σ: δεν θα είναι το 2018 στο πρόγραμμα) έως σήμερα, πόλεις όπως το Άμπου Ντάμπι, η Σιγκαπούρη, το Μάναμα, το Σότσι, το Μεξικό επαναπροσδιορίστηκαν στον παγκόσμιο χάρτη λόγω της προβολής που τους έδωσε η F1.

Οι Αζέροι ποντάρουν πολλά στην προβολή του Μπακού, διαμέσου της F1. Η διαδρομή περνάει από το ιστορικό κέντρο της πόλης και δημιουργεί μια μοναδική, αξιοθαύμαστη ατμόσφαιρα για θεατές και τηλεθεατές. Το Αζερμπαϊτζάν υπέγραψε δεκαετές συμβόλαιο με αντίτιμο 120 εκ. δολάρια για τη διοργάνωση. Η διαδρομή έχει μήκος 6003m και είναι η δεύτερη μεγαλύτερη του πρωταθλήματος μετά το Σπα. Οι δυο μονομάχοι του πρωταθλήματος Φέτελ και Χάμιλτον έχουν διαφορά 12 βαθμών μεταξύ τους μετά τους 7 πρώτους αγώνες. Ο πρωτοπόρος Γερμανός της Ferrari στοχεύει να επιστρέψει στο βάθρο μετά την ατυχία στο Μόντρεαλ όπου τερμάτισε 4ος ενώ ο 3 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής της Mercedes θέλει όσο τίποτα να πάρει κεφάλι στην κούρσα του τίτλου. Για να συμβεί αυτό πρέπει ο Φέτελ να μείνει πάλι εκτός βάθρου. Σίγουρα ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα θα παίξουν οι Μπότας, Ράικονεν αλλά και οι Φερστάπεν, Ρικιάρντο με τις Red Bull. Στους επτά πρώτους αγώνες οι ασημί έχουν 4 νίκες, οι κόκκινοι 3 νίκες. Θεωρητικά είναι σειρά της Ferrari να κερδίσει, μένει να δούμε όμως τι θα συμβεί στην πράξη.