Η Φόρμουλα 1 σηκώνει αυλαία για το 2017

606f9bdc9773bbd50be7a299db1444d8Στο Albert Park της Αυστραλίας ξεκινάνε τα πρώτα επίσημα δοκιμαστικά

Κοιτούσαμε δεξιά- αριστερά με άρρωστα, θαρρείς, μάτια. Έπειτα αρχίζαμε να ξύνουμε το κεφάλι μας μανιασμένα και στη συνέχεια «επεκτεινόμασταν» προς το εσωτερικό των χεριών μας, μέχρι που δίναμε την αίσθηση πως στόχος μας είναι να ξεκολλήσουμε το ίδιο μας το δέρμα. Στο τέλος, εντελώς απροειδοποίητα, τιναζόμασταν παρατεταμένα σα να μας είχε χτυπήσει ηλεκτρικό ρεύμα.

Σχετικό Περιεχόμενο
Τι μάθαμε από το πρώτο 4ήμερο δοκιμών στη Βαρκελώνη (vids)
Σχετικα
5 άρθρα

Αυτή είναι η φυσιολογική αντίδραση ενός «εξαρτημένου» από τη Φόρμουλα 1 ατόμου το τελευταίο τετράμηνο. Βλέπετε, μετά το πέσιμο της καρό σημαίας στο Αμπού Ντάμπι (του ακροτελεύτιου αγώνα της περσινής σεζόν) και μέχρι σήμερα, η τετράτροχη στέρηση χτύπησε κόκκινο.

Όμως πάνε αυτά: αύριο το πρωί στις 8 στο Albert Park της Αυστραλίας ξεκινάνε τα πρώτα επίσημα δοκιμαστικά για το 2017 και θα πάρουμε, επιτέλους, τη «δόση» μας. Λίγο πριν πάρει μπρος το ρολόι, λοιπόν, για την παρθενική pole position της χρονιάς, μπαίνουμε στο εικονικό μας μονοθέσιο και περνάμε μια βόλτα δίπλα από όλες τις ομάδες για να τις «τσεκάρουμε».

Τι λέτε; Ξεκινάμε;

1) Μερσέντες: Να ‘τοι, να ‘τοι οι πρωταθλητές

Πόσο άλλαξες: Ο παγκόσμιος πρωταθλητής του 2016 δε μένει πια εδώ (εντάξει: εκεί). Με μια απρόσμενη ανακοίνωση λίγες μέρες αφότου κατέκτησε το παγκόσμιο πρωτάθλημα ο θριαμβευτής Νίκο Ρόσμπεργκ εξήγησε τους λόγους για τους οποίους αποχωρεί από την κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Στη θέση του η Μερσέντες επέλεξε μια αρκετά “safe” επιλογή, φέρνοντας τον ταλαντούχο και «μετριοπαθή» Βάλτερι Μπότας.

Τι έδειξαν οι δοκιμές: Αυτό που υποψιαζόμασταν οι πάντες: παρά τις μεγάλες αλλαγές στη φετινή σεζόν, οι πρωταθλητές παραμένουν το απόλυτο φαβορί. Η αξιοπιστία τους δεν αμφισβητείται με τίποτα (παρά τα μικροπροβλήματα στη Βαρκελώνη), διαθέτουν το ταχύτερο μονοθέσιο και ξέρουν πώς να κερδίζουν. Επομένως…

Τι λέει η γυάλινη σφαίρα μας γι’ αυτούς φέτος: Ο Μπότας θα πάρει μερικές pole position, ίσως 1-2 νίκες, όμως δε θ’ αποτελέσει ποτέ σοβαρή απειλή για τον τίτλο. Ο Χάμιλτον μετά από διάλειμμα ενός έτους θα επιστρέψει στο θρόνο και θα κατακτήσει το 4ο παγκόσμιο πρωτάθλημα στην καριέρα του.

2) Ρεντ Μπουλ: Οι ταύροι καλούνται να βγάλουν φτεράααα

Πόσο άλλαξες: Το άκρως αντίθετο του “extreme makeover”- το οδηγικό δίδυμο των «Ταύρων» παραμένει το ίδιο με πέρυσι μετά την «τράμπα» του Φερστάπεν με τον Κβίατ. Ρικιάρντο και Μαξ (το πιο… εκκωφαντικό ταλέντο των τελευταίων πολλών ετών) παραμένουν στο κόκπιτ της ομάδας.

Τι έδειξαν οι δοκιμές: Όχι αυτά που περίμεναν οι άνθρωποί της- δεδομένου πως ο Άντριαν Νιούι σχεδίασε το αυτοκίνητο σε μια χρονιά μεγάλων αλλαγών: ήταν εμφανώς η 3η (ή μήπως πιο κάτω;) δύναμη του grid, είχε θέματα υπερθέρμανσης και, γενικά, δεν… έπεισε με την απόδοσή της. Μοναδικός αστερίσκος η θεωρία που τους θέλει να έπαιζαν κρυφτούλι και να μη φανέρωσαν τις πραγματικές τους δυνατότητες.

Τι λέει η γυάλινη σφαίρα μας γι’ αυτούς φέτος: Δύσκολα θα επαναλάβουν τις 2 περσινές τους νίκες- υπό νορμάλ, πάντοτε, συνθήκες (όχι αν μείνουν μόνες τους στην πίστα). Ο Μαξ θ’ ανέβει στο βάθρο αρκετές φορές, ο Ρικιάρντο ελαφρώς λιγότερες και θα καταλήξουν με 310 χιλιόμετρα στην αγκαλιά της 3ης θέσης.

3) Φεράρι: Ώρα να γίνουν οι στάχτες και πάλι Φοίνικας

Πόσο άλλαξες: Καθόλου- ομάδα που χάνει (όπως πέρυσι) δεν αλλάζει. Ο τέσσερις φορές κάτοχος του τίτλου Σεμπάστιαν Φέτελ θα έχει στο πλευρό του τον θριαμβευτή του 2007, στο μοναδικό δίδυμο teammates που έχουν κατακτήσει πρωτάθλημα.

Τι έδειξαν οι δοκιμές: Πως η Σκουντερία μπορεί να ξεστομίσει άφοβα το «ερχόμαστε». Η ιταλική ομάδα ήταν πολύ κοντά στην Μερσέντες, ενώ υπήρξαν και μέρες που βρέθηκε μπροστά της, με το power unit ν’ αποδεικνύεται σούπερ αξιόπιστο. 956 γύροι δοκιμών είναι τεράστιο δείγμα και αν η «Κόκκινη» βρει και ρυθμό στον αγώνα, τότε μπορεί ακόμα και να ξεστομίσει την απαγορευμένη- εδώ και μια δεκαετία- λέξη. Είναι «Πρωτ…»

Τι λέει η γυάλινη σφαίρα μας γι’ αυτούς φέτος: Θα επιστρέψουν στο πρόσφατο παρελθόν: ένα βελτιωμένο 2015 περιμένει τη Φεράρι, που θα κερδίσει 4 αγώνες (3 με τον Σεμπάστιαν Φέτελ κι έναν με τον Κίμι) και θα τερματίσει πίσω από την πρωταθλήτρια Μερσέντες. Α, ναι: και στο τέλος θα γίνει λόγος για ένα ακόμα καλύτερο 2018…

4) Φορς Ίντια: Η δύναμη έμεινε στην Ινδία

Πόσο άλλαξες: Κατά το ήμισυ: ο Νίκο Χούλκενμπεργκ δε θ’ αγωνίζεται με την (άσχημη αισθητικά είναι η αλήθεια…) Φορς Ίντια του 2017, καθώς πήγε στην Ρενό, με τον Εστεμπάν Οκόν να παίρνει τη θέση του και να συναντά τον «αμετακίνητο» Σέρχιο Πέρεζ.

Τι έδειξαν οι δοκιμές: Αν είχαμε ένα ποτήρι με νερό ακριβώς μέχρι τη μέση του, τότε θα λέγαμε πως είναι ξεκάθαρα μισοάδειο. Πολλά προβλήματα με το μονοθέσιο, το βάρος παραμένει άλυτος γρίφος γι’ αυτούς και τα απατηλά όνειρα περί τριάδας που ακούστηκαν αναμένεται να μείνουν απατηλά. Δυστυχώς, η πραγματικότητα είναι σκληρή.

Τι λέει η γυάλινη σφαίρα μας γι’ αυτούς φέτος: Θα χάσουν με κάτω τα… τιμόνια τη μάχη από τη Γουίλιαμς για την 4η θέση και θα πάρουν οριακά την 5η, χάρη στους βαθμούς της 7ης θέσης που θα πάρει ο Πέρεζ στο τελευταίο grand prix της χρονιάς.

5) Γουίλιαμς: Ο μπαμπάς του Στρολ την στέλνει στο… Final-4

Πόσο άλλαξες: Εν τέλει «μόνο» κατά 50%, καθώς υπήρξε μυθικό ντόμινο: ο Φελίπε Μάσα αποφάσισε να επιστρέψει στην ενεργό δράση μετά την- περίπου 17λεπτη- αποχώρησή του, προκειμένου ν’ αντικαταστήσει τον Βάλτερι Μπότας που πήγε στην Μερσέντες. Δίπλα του, ο 18χρονος Λανς Στρολ κάνει το ντεμπούτο του στην F1, συνδυάζοντας το αδιαμφισβήτητο ταλέντο με τα λεφτά του μπαμπά.

Τι έδειξαν οι δοκιμές: Χάρη στα (πολλά) χρήματα που έριξε ο μπαμπάς Στρολ για να πάρει ο γιος του το βάπτισμα του πυρός στην F1, η Γουίλιαμς είδε τα οικονομικά της να βελτιώνονται και μπόρεσε να «σουλουπώσει» λίγο την κατάστασή της. Το μονοθέσιο δένει καλά με το power unit της Μερσέντες, ενώ έδειξε πως η 4η θέση (την οποία έχασε πέρυσι από την Φορς Ίντια) είναι ρεαλιστικότατος στόχος.

Τι λέει η γυάλινη σφαίρα μας γι’ αυτούς φέτος: Θα τερματίσουν με σχετική άνεση 4οι, αφήνοντας πίσω τους την Φορς Ίντια για 50, σχεδόν, βαθμούς. Ο Στρολ θα έχει συμπαθητική παρουσία και ο Μάσα θ’ αποθεωθεί σαν τους Πυξ Λαξ στην τελευταία τους (την 49η) συναυλία όταν τρέξει στη Βραζιλία.

6) ΜακΛάρεν: Βγαλμένη από τραγωδία του Αισχύλου

Πόσο άλλαξες: Ο Τζένσον Μπάτον αποφάσισε να πάρει το κράνος του και να φύγει από το «τσίρκο», με τον Στόφελ Φαντούρν να τον αντικαθιστά και να κάνει παρέα στον, σχεδόν απελπισμένο, Φερνάντο Αλόνσο.

Τι έδειξαν οι δοκιμές: Παρατεταμένο αγωνιστικό δράμα: το power unit της Χόντα είναι απλά για γέλια (ή για κλάματα- όπως το δει κανείς…), το μονοθέσιο έχει τεράστια προβλήματα αξιοπιστίας, κάθε γύρος που ολοκληρώνεται είναι ένας μικρός άθλος και, γενικά, το ερεβώδες μαύρο θα είναι η καλύτερη συντροφιά για τους ανθρώπους της ομάδας.

Τι λέει η γυάλινη σφαίρα μας γι’ αυτούς φέτος: Θα πάρουν κατά λάθος 17 βαθμούς στο σύνολο τερματίζοντας προτελευταίοι. Ο Φερνάντο Αλόνσο θ’ ανακοινώσει, από το άσυλο φρενοβλαβών που θα νοσηλεύεται, πως σταματάει, για ν’ ανακαλέσει λίγες μέρες αργότερα- όταν θα έχει αποσυρθεί ο Ράικονεν- λέγοντας πως έκανε πλάκα και ν’ αποκαλύψει πως επιστρέφει στην ομάδα της καρδιάς του (9 είναι στο σύνολο, αν αναρωτιέστε): τη Φεράρι.

7) Τόρο Ρόσο: The best of the rest (ψαρώσατε;)

Πόσο άλλαξες: Καθόλου- μετά, εννοείται, τον ερχομό του Ντανιίλ Κβίατ πέρυσι. Ο Ρώσος παραμένει στα… Ταυράκια, έχοντας τον Κάρλος Σάινθ Τζούνιορ ως ομόσταυλο.

Τι έδειξαν οι δοκιμές: Έχοντας στην «πλάτη» της φετινό κινητήρα της Ρενό, η Τόρο Ρόσο ήταν αρκετά γρήγορη στις δοκιμές, αντιμετωπίζοντας, ωστόσο, μερικά προβλήματα αξιοπιστίας. Ο Κάρλος Σάινθ ήταν σ’ εμφανώς καλύτερη κατάσταση από τον Κβίατ, που μοιάζει να «ψάχνεται».

Τι λέει η γυάλινη σφαίρα μας γι’ αυτούς φέτος: Θα δώσουν πάρα πολύ τίμια μάχη για την 5η θέση, ωστόσο θα πέσουν μαχόμενοι. Η τετράτροχη μπίλια θα κάτσει στην τιμητικότατη 6η θέση και όλοι θα μείνουν ευχαριστημένοι από τα έξτρα έσοδα.

8) Χάας: ποια «πρωτάρα»;

Πόσο άλλαξες: Τα… συνηθισμένα: κατά το ήμισυ. Ο Εστεμπάν Γκουτιέρεζ πήγε στην Formula E, χάνοντας τη θέση του από τον Κέβιν Μάγκνουσεν. Ο Ρομέιν Γκροζιάν παραμένει για 2η χρονιά στην ομάδα, σπάζοντας το προηγούμενο ρεκόρ του «συλλόγου» (ήταν ένας χρόνος παραμονής, καθώς η Χάας έκανε ντεμπούτο το 2016).

Τι έδειξαν οι δοκιμές: Το power unit της Φεράρι κάνει τη διαφορά σε αυτό το επίπεδο (το μεσαίο, δηλαδή, που ρίχνει κλεφτές ματιές στην ουρά), όμως το πρόβλημα στα φρένα ήταν κάτι παραπάνω από εμφανές. Αν το λύσουν άμεσα οι άνθρωποι της ομάδας, τότε η Χάας θα συνεχίσει να παίρνει σποραδικά μεν, τίμιους βαθμούς δε.

Τι λέει η γυάλινη σφαίρα μας γι’ αυτούς φέτος: Θα βάλουν εύκολα από κάτω τους την Σάουμπερ, ενώ θα περάσουν και την απογοητευτική ΜακΛάρεν και θα τερματίσουν στην διόλου άσχημη 8η θέση του πρωταθλήματος.

9) Ρενό: ώρα για αντεπίθεση

Πόσο άλλαξες: Κι εδώ το, κοινότοπο πλέον, ένα στα δύο: ο Τζολίον Πάλμερ διατήρησε τη θέση του στη Γαλλική ομάδα, όμως δίπλα του θα έχει τον Νίκο Χούλκενμπεργκ που επέλεξε ν’ αφήσει τη Φορς Ίντια για χάρη της.

Τι έδειξαν οι δοκιμές: Ο κινητήρας είναι σαφώς καλύτερος σε σχέση με τον περσινό, ενώ τα όποια προβλήματα αξιοπιστίας εμφανίστηκαν μοιάζουν να λύνονται γρήγορα. Ο ρυθμός που είχε η Ρενό ήταν κάτι παραπάνω από ενθαρρυντικός, ενώ με δεδομένο πως είναι η καλύτερη μικρομεσαία ομάδα από οικονομικής άποψης, αφήνει περιθώρια βελτίωσης μεσούσης της περιόδου.

Τι λέει η γυάλινη σφαίρα μας γι’ αυτούς φέτος: Θα ξεκινήσουν λίγο «ράθυμα» τη χρονιά, όμως όσο περνάει ο καιρός θα γίνονται ολοένα και καλύτεροι. Στο τέλος θα κόψουν το αόρατο νήμα από την 7η θέση και ο ιδιοκτήτης της θα ξεστομίσει άλλη μια μηχανοκίνητη κοτσάνα του στυλ «από το 2019 θα κερδίζουμε αγώνες. Θα το δείτε…» (μετά το «Από το 2018 θα είμαστε σε θέση να νικάμε» που είχε πει στις αρχές του 2016).

10) Σάουμπερ: οι τελευταίοι, δυστυχώς, δεν έσονται πάντα πρώτοι

Πόσο άλλαξες: Μαντέψτε- ναι, ναι: κι εδώ 50%. Ο Μάρκους Έρικσον συνεχίζει στην ομάδα, όμως δίπλα του θα έχει, πλέον, τον Πασκάλ Βερλάιν που άγγιξε το όνειρο του ν’ αντικαταστήσει τον Ρόσμπεργκ, όμως πήγε στην Σάουμπερ για να πάρει… παιχνίδια στα πόδια του.

Τι έδειξαν οι δοκιμές: Ότι η τελευταία θέση είναι μια συνήθεια που αναμένεται να γίνει λατρεία. Η Σάουμπερ μαστίζεται από οικονομικά προβλήματα και γι’ αυτό τρέχει με περσινούς κινητήρες της Φεράρι, με αποτέλεσμα να ξεκινάει εξ ορισμού με το αριστερό. Μοναδική αχτίδα αισιοδοξίας είναι πως μιλάμε για ένα αρκετά αξιόπιστο μονοθέσιο, οπότε τουλάχιστον θα τερματίζει. Ok, έστω και τελευταία και καταϊδρωμένη…

Τι λέει η γυάλινη σφαίρα μας γι’ αυτούς φέτος: Θα είναι η παρηγοριά της ΜακΛάρεν, καθώς θα είναι οι μόνοι που θα περνάει η MCL32. Ωστόσο, στη Σουζούκα- ένα grand prix που θα διεξαχθεί υπό καταρρακτώδη βροχή- θα εγκαταλείψουν μέχρι και οι 3οι οδηγοί των ομάδων, με αποτέλεσμα ο Έρικσον να πάρει τον πολυπόθητο έναν βαθμό της 10ης θέσης.