GP Μπαχρέιν: Ο πρώτος φετινός νυχτερινός αγώνας!

Υπό το φως των προβολέων οι οδηγοί της Mercedes Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ καλούνται να λύσουν τις διαφορές τους

ImageHandler.ashx

 

Η πίστα στο Σακχίρ αποτέλεσε πολλάκις στο παρελθόν, επιλογή για δοκιμές εξέλιξης της F1, λόγω του εύκρατου κλίματος της περιοχής. Ο θρύλος αναφέρει πως εκεί βρίσκονταν οι “Κήποι της Εδέμ” πρόκειται για ένα σύμπλεγμα νησιών στον Περσικό Κόλπο που όσο κι αν ακούγεται απίστευτο δεν έχει πετρέλαιο. Η τοπική οικονομία στηρίζεται κυρίως στον τουρισμό και το εμπόριο. Εδώ και δυο χρόνια στην πίστα έχει εγκατασταθεί ένα υπερσύγχρονο σύστημα προβολέων που επιτρέπει τη διεξαγωγή του αγώνα, βράδυ. Μια εύλογη επιλογή καθώς είναι πολύ πιο ανθρώπινο για τους θεατές αλλά και τους αγωνιζόμενους να βρίσκονται σε εξωτερικό χώρο από το σούρουπο και μετά αποφεύγοντας τον καυτό ήλιο της ερήμου. Έχουν τοποθετηθεί 495 πυλώνες γύρω απ’ όλη την εγκατάσταση με ύψος από 10 – 45 μέτρα ανάλογο το σημείο. Είναι ο 3ος νυχτερινός αγώνας στο φετινό πρόγραμμα μαζί με τα GP Σιγκαπούρης και Άμπου Ντάμπι. Η πίστα του Σακχίρ βρίσκεται λίγα χιλιόμετρα από την πρωτεύουσα της χώρας το Μάναμα ο πρώτος αγώνας έγινε εκεί το 2004 και όπως όλα τα σύγχρονα σιρκουί, έχει σχεδιαστεί από το Γερμανό αρχιτέκτονα Χέρμαν Τίλκε. Το 2011 δεν έγινε αγώνας εκεί λόγω πολιτικών αναταραχών.


Η εκκίνηση θα δοθεί με τη δύση του ήλιου (σ.σ: 18:00 ώρα τοπική) και ο τερματισμός
θα γίνει αφότου σκοτεινιάσει. Η κυριαρχία της Mercedes αναμένεται να συνεχιστεί σ’ αυτό τον αγώνα μετά το προηγούμενο Σαββατοκύριακο και την εύκολη νίκη του Χάμιλτον στην Κίνα. Το σκηνικό είναι τελείως διαφορετικό απ’ αυτό της περασμένης βδομάδας λόγω των υψηλών θερμοκρασιών, της ερήμου που περιβάλλει την πίστα και του αέρα που την γεμίζει άμμο. Η πίστα του Σακχίρ έχει μεγάλες ευθείες όπου τα μονοθέσια ξεπερνούν τα 300km/h αυτό βολεύει τις ομάδες που διαθέτουν μονάδα ισχύος υψηλής απόδοσης (Mercedes). Τα ασημί βέλη έχουν κυριαρχήσει στους  σε Αυστραλία και Κίνα ενώ τίποτα δε δείχνει να διαφοροποιεί σημαντικά την κατάσταση στον τέταρτο αγώνα της χρονιάς.



Το οδόστρωμα της πίστας στο Μπαχρέιν είναι το πιο τραχύ
που συναντούν οι ομάδες καθόλη τη διάρκεια του πρωταθλήματος, αυτό επιβαρύνει την θερμική καταπόνηση και πτώση στην απόδοση των ελαστικών. Το φαινόμενο αμβλύνεται κάπως λόγω πτώσης της θερμοκρασίας αέρα και οδοστρώματος κατά τη διάρκεια του αγώνα μετά τη δύση του ήλιου. Λόγω των απαιτήσεων σε πρόσφυση που υπάρχουν τα πίσω ελαστικά καταπονούνται περισσότερο και θέτουν τελικά το όριο. Το Μπαχρέιν είναι αρκετά απαιτητικό για τα ελαστικά ειδικά στην έξοδο των στροφών. Εκεί όταν ο οδηγός πατάει τέρμα το γκάζι για να επιταχύνει και το ελαστικό πασχίζει για πρόσφυση, η θερμοκρασία στην επιφάνεια του πέλματος φτάνει σε κρίσιμα όρια. Λογικά η φετινή ενισχυμένη δομή των πίσω ελαστικών της Pirelli θα αντιμετωπίσει την πρόκληση. Η αεροδυναμική απόδοση είναι ένας άλλος σημαντικός παράγοντας καθότι υπάρχουν 4 ευθείες όπου τα μονοθέσια ξεπερνούν τα 300km/h. Οι ομάδες επιλέγουν μέσες κλίσεις στις αεροτομές όμως αυτό οδηγεί σε συμβιβασμό στην σταθερότητα στην είσοδο των στροφών και στο φρενάρισμα. Ως αποτέλεσμα έχουμε μπλοκαρίσματα τροχών και ζημιές στα ελαστικά. Στην πρώτη στροφή τα μονοθέσια επιβραδύνουν από τα 315km/h στα 65km/h μέσα σε απόσταση 130 μέτρων, χρονικά σε 3 sec. Αυτό το φρενάρισμα φορτίζει τα ελαστικά με δυνάμεις της τάξεως των 4.5g. Όσον αφορά στη στρατηγική οι ομάδες δεν μπορούν να ποντάρουν στην εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Από το 2004 που έγινε για πρώτη φορά αγώνας εκεί, μόνο 2 φορές έχει εμφανιστεί αυτοκίνητο ασφαλείας το 2007 και το 2014.

Μιλώντας σχετικά ο αγωνιστικός διευθυντής της ομάδας Πωλ Χέμπερι τόνισε: «Κάναμε ίδια επιλογή ελαστικών για το Μπαχρέιν, με την Κίνα παρότι η θερμοκρασία θα είναι πιο υψηλή. Καθώς ο αγώνας θα διεξαχθεί με τη δύση του ηλίου οι θερμοκρασίες δεν θα είναι τόσο υψηλές όσο ήταν στη Μαλαισία ή στο Μπαχρέιν πριν δυο χρόνια όταν ο αγώνας ακόμη γίνονταν το μεσημέρι. Ένα σημαντικό χαρακτηριστικό στο Μπαχρέιν είναι ότι η απόδοση των ελαστικών αλλάζει κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου λόγω των απογευματινών περιόδων. Ο περσινός αγώνας είχε ένα συναρπαστικό φινάλε λόγω της εμφάνισης του αυτοκινήτου ασφαλείας 10 γύρους πριν το τέλος. Αυτό οδήγησε σε μια σπουδαία μάχη ανάμεσα στους δυο οδηγούς της Mercedes. Είναι δύσκολο να γίνουν εκτιμήσεις για το τι θα δούμε φέτος, αλλά μάλλον δε θα βρέξει».

Πέρυσι οι Χάμιλτον και Ρόσμπεργκ είχαν μονομαχήσει μέχρις εσχάτων στους τελευταίους 10 γύρους του αγώνα με το Βρετανό να κλείνει κάπως άγαρμπα την πόρτα και τελικά να παίρνει τη νίκη και το ψυχολογικό προβάδισμα έναντι του Γερμανού.  Αυτό συνέβη όταν εμφανίστηκε 10 γύρους πριν το τέλος, το αυτοκίνητο ασφαλείας, κάτι σπάνιο στο Μπαχρέιν. Οι διαφορές μηδενίστηκαν και είχαμε μια συναρπαστική μάχη μέχρι το φινάλε. Το κλίμα είναι και φέτος φορτισμένο ανάμεσά τους καθώς ο Ρόσμπεργκ κατηγόρισε το Χάμιλτον στην Κίνα πως έκοβε επίτηδες ρυθμό. Πέρυσι οι έξι πρώτοι ακολούθησαν στρατηγική 2 αλλαγών, οΧάμιλτον ξεκίνησε με τη μαλακή γόμα τη διατήρησε στην πρώτη αλλαγή και έβαλε στο τέλος τη μέση. Ο Ρόσμπεργκ εκκίνησε με τη μαλακή έβαλε τη μέση στην πρώτη αλλαγή και τη μαλακή ξανά στη δεύτερη αλλαγή. Ο Γερμανός πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο του αγώνα στο φινάλε δεν κατάφερε όμως να περάσει τον teammate του μετά την τελευταία αλλαγή. Ο Φέτελ τερμάτισε 4ος ακολουθώντας διαφορετική στρατηγική καθώς ήταν ο ένας από τους δυο οδηγούς που εκκίνησε με τη μέση γόμα.

Τον πρώτο αγώνα στο Μπαχρέιν, τον κέρδισε ο Σουμάχερ
, μάλιστα προς τιμήν πήρε το όνομά του η πρώτη στροφή. Ο Γερμανός επτά φορές παγκόσμιος πρωταθλητής είχε συμβουλέψει τους οργανωτές στη φάση της κατασκευής της πίστας. Επιπλέον το 2010 ήταν ο πρώτος του αγώνας με τα χρώματα της Mercedes. Πολυνίκης στη συγκεκριμένη πίστα είναι ο Αλόνσο έχει κερδίσει το 2005 και το 2006 με τα χρώματα της Renault και το 2010 με τη Ferrari. Ο Μάσα έχει κερδίσει το 2007 και το 2008 ενώ ο Φέτελ κέρδισε το 2012 και το 2013. Ο Μπάτον είχε κερδίσει το 2009.